Det fria ordet


Wikileaks har det inte lätt när bankerna och teknikjättarna försöker strypa informationsflödet. Låt se; Pay Pal, Visa, Master Card, Bank of America och nu Apple.

Men jag undrar i mitt stilla sinne: Går det verkligen att stoppa det fria ordet?
Reporters Without Borders to host mirror site for WikiLeaks

Några andra länkar att reflektera över:
Stort spionnätverk byggs upp i USA

via Rick Falkvinge;s blogg:
Cables: US driving Swedish Data Retention
Cables: Swedish Govt Planning to Kill Messenger Immunity

via Wikileaks på facebook.
Wikileaks; CIA to examine impact of files recently, The Washington Post
WikiLeaks: U.K. trained Bangladeshi ‘death squad’
WikiLeaks cables: Iranian TV channel faced UK sanction over jamming row. The Guardian

Från det fria ordet till ett annat; . Det var onekligen roligt att läsa att Recito Förlag är är nominerade i Driva Egets David-mot-Goliat-pris. Jag tror faktiskt att det blir mer och mer vanligt att de små tar över det de stora jättar förlorar 🙂

Jag citerar (DN):
“Jättarna har spottat på oss och anklagat oss för att publicera dynga – men både författare och läsare förstår oss och älskar oss”, skriver grundare och VD David Bismark i sin nominering.

Jag har publicerat två av mina böcker via Recitoförlaget. Hellre en enkel bergskristall än en slipad diamant och Uppbrända dikter och svarta rosor. Jag håller tummarna att Recito vinner priset. De har onekligen gjort sig förtjänst av priset.

Vintern har tagit Sverige i sin famn. Ta det varligt i trafiken och vem vet, ni kanske får besök från yttre rymden till jul? 🙂

Leave a Reply

